A gépjármű kárbejelentés menete
Ha nem történt személyi sérülés, vagy a sérülteket már ellátták, biztonságba helyezték, akkor a beleset helyszínén a résztvevőknek ki kell tölteni a kék-sárga baleseti bejelentőt. Figyeljenek arra, hogy erősteljesen nyomják a golyóstollat írás közben, hogy a másodpéldány is jól látható legyen. A kitöltés kötelező és fontos tudnunk, hogy a kitöltés, aláírás nem jelenti a felelősség elismerését. A kék-sárga nemzetközi baleseti bejelentő nem a felelősség elismerésére szolgál, hanem a baleset körülményeinek rögzítésére és annak tényére továbbá résztvevőire.Ezért azon akár ellentétes kárleírások is közölhetők. Ha ellentétes a kárleírás, akkor majd a kötelező biztosító szakembere, végső soron a bíróság fogja eldönteni, hogy ki a felelős.
Természetesen, ha a felek megegyeznek a felelősség kérdésében, akkor aki elismeri a felelősségét, az a Megjegyzés rovatba írja be, hogy a felelősségét elismeri. Ilyen, egyértelműnek tűnő esetben is előfordulhat, hogy a helyzetet a kötelező biztosító másképpen ítéli meg. Éppen ezért fontosak a fényképfelvételek, mert segíthetnek a helyzet utólagos, de egyértelmű tisztázásában. A fényképfelvételek alapján könnyebb lesz megrajzolni a helyszínrajzot is. A kék-sárga nemzetközi baleseti bejelentőn sorolják fel a közlekedési baleset tanúit is, megadva azok elérhetőségi adatait is.
Miután kitöltötték a kék-sárga nemzetközi baleseti bejelentőt, akkor utána válasszák szét a két példányt és osztozzanak meg rajta. A károsultnál maradjon az eredeti, a károkozónál pedig a másolati példány.
A kárbejelentés határideje
A károsultnak a KGFB törvény szerint 30 napon belül kell bejelentenie kárát a károkozó biztosítójához. A gépjármű kárbejelentő űrlapot a kitöltött kék-sárga baleseti bejelentő alapján kell kitölteni és az eredit pedig szkennelve, vagy fényképezve csatolni tudja a kárbejelentéshez.
Sokan nem tudják, hogy a károkozónak is kötelessége bejelentenie saját biztosítójához az okozott káreseményt. Erre a KGFB törvény 8 napot ad számára
Casco kárrendezés szabályai
A gépjármű kárbejelentés után a biztosító először elvégzi a fedezet ellenőrzését, azaz megvizsgálja, hogy a károkozónak van-e érvényes (kockázatban álló, illetve díjjal rendezett) kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása a károkozó járműre. Ha a biztosítási fedezet rendben van, akkor a kötelező biztosító kárszakértője (sok esetben egy független kárszakértő) két munkanapon belül felveszi a kapcsolatot a kár rendezésére hivatott szervizzel.
A gépjármű kárbejelentést követő kárfelvétel során a kárszakértő az összes sérülést rögzíti a kárfelvételi jegyzőkönyv kitöltésével. Eközben elkezdi a jogalap kivizsgálását is, azaz összeveti a sérüléseket a gépjármű kárbejelentésben szereplő körülményekkel. Itt rendkívül fontos a károsult számára, hogy egy profi kárképviseleti szakemberekből álló javítói bázisra bízza magát, mert a jól megalapozott kárbejelentés és a kárfelvétel során jelenlévő, a kárszakértővel szakmai kérdésben állást foglaló szakember jelenléte már fél siker!
A szakértő és a kárrendező a sérülések kárfelvételi jegyzőkönyvben történő rögzítése, után számításokat is végez kárkalulációs programmal. A kárszakértő kárfelmérése és kalkulációja után a biztosítótársaság ellenőrzi, hogy a gépjármű gazdaságosan javítható-e. Amennyiben a gépjármű gazdaságosan javítható és a jogalapi-fedezeti visszaigazolás, (hitellevél) a szerviz részére megérkezik, elkezdődhet a gépjármű javítása.
A károsult kifizetése
Az autó kárrendezése a károsult választásának megfelelően történhet a biztosítótársaság kalkulációja alapján, vagy javítási számla alapján, de sose felejtsük el, hogy a tényleges kár baleset előtti állapot visszaállításának feltétele csak és kizárólag a gépkocsi számlás (!) javításának esetében valósul meg.
Fontos tudnunk, hogy a kártérítés meghatározásakor csak azokat az autó sérüléseket veszi figyelembe a biztosító, amelyek a kárfelvételi jegyzőkönyvön rögzítésre kerültek. Ha a javítás során derül ki, hogy van olyan sérülés, ami nem szerepel a gépjármű kárfelvételi jegyzőkönyvön, akkor haladéktalanul pótszemlét kell kérni, természetesen ezt is a szervizünk végzi.
Amennyiben az derül ki a kárszakértő kalkulációjából, hogy a gépjármű gazdaságosan nem javítható, akkor úgynevezett gazdasági totálkárrendezésre kerül sor melyről bővebben a tudástárunkban olvashat.
Az olvadt hólé, az útsó és a jégmentesítő anyagok romboló hatást gyakorolnak az autó felületén, ha nem távolítjuk el rendszeresen. Ha belegondolunk, mennyi sós latyak csapódik fel a kerékdobokra, az ajtóra, akkor tudhatjuk, milyen kárt okozhat ez az autók felületén. Ennek megfelelően ajánlatos a járművünket a téli hónapokban is rendszeresen mosni, karbantartani és polírozni.
A fényezés menete:
Az alábbiakban röviden ismertetjük az autófényezés főbb lépéseit az előkészítéstől a használatba vételig.
1; Az állapotfelmérés során a megrendelő igényei és az autó állapota alapján kiderül, hogy milyen jellegű karosszériamunkára, illetve fényezésre van szükség. A megrendelést követően az autót előkészítjük a fényezésre.
Első lépésben az adott területről minden, a festést akadályozó elemet eltávolítunk. Le kell szerelni a díszléceket, kilincseket, lökhárítókat, ki kell szednünk az ablaküvegeket, lámpákat, indexeket, szellőzőt, stb.; attól függően, hogy mely részét fényezzük az autónak.
A fent említett részek szétszerelése nélkül a fényezés nem lesz tökéletes, a festék könnyen felválhat ezeken a helyeken. Ha belső fényezést is kérnek, vagyis a belsejét (az ún. falcokat) valamint a csomagteret, motorteret is festetni szeretnék, akkor mindent ki kell szedni az autóból, még a motort is. A motortér festése (és emiatt a motor kiemelése) elég munkaigényes és költséges folyamat, ez csak igen komoly sérülésnél, ill. az autó más színűre festésekor lehet szükséges.
Az ajtók belsejének (a falcoknak) a festése esetén az ajtó külső-belső szétszedését és leszerelését javasoljuk, ill. mi így vállaljuk, hiszen csak így lesz jó minőségű és tartós az eredmény.
2; Ezután következik az előkészítés, a csiszolás, alapozás. (Itt most külön nem térünk ki a fényezés minőségét igencsak befolyásoló megfelelő lakatosmunkára részletesen. A karosszériamunkáról röviden csak annyit, hogy fontos a megfelelő szakember kiválasztása. Az igazán jó lakatos nemcsak az eredeti ívet, formát, hanem a lemez merevségét is helyre tudja állítani, ami után csak minimális kitt használata szükséges a tökéletes forma visszaállításához. Alapelvünk, hogy mindig a lehető legkevesebb kittet használunk, hiszen a két anyag - a fém és a kitt - hőtágulása különböző, így a vastag kittréteg később leválhat az autóról.) (Megjegyzés: az autójavításban használt anyagot kittnek és nem gittnek hívjuk, ahogyan gyakran hallani.)
A jó előkészítés az egyik legfontosabb a minőségi fényezés szempontjából. Sokan itt spórolnak idővel, anyaggal, s ezt az elkészült munka tartóssága bánja.
A csiszolás mértéke függ az autó korától, ill. a rozsdásodás fokától. Erősen korrodált alkatrészek esetén előnyösebb a korrodált rész cseréje, mert e nélkül csak ideig-óráig lesz megfelelő a festés. A kevésbé rozsdás alkatrészeket speciális tárcsákkal fémig csiszoljuk.
Ezután egy erősebb összetételű ún. üvegszálas kittből hordjuk fel az első réteget, majd megint csiszolás, persze már finomabb papírral.
Takarópapírral vonjuk be a fényezésre nem kerülő elemeket.
Ezt követően a füllert fújjuk fel, ami tulajdonképp egy töltő/kitöltő anyag. A felvitt réteg utáni száradási (várakozási) idő változó. Veterán autóknál hosszabb időt kell hagyni, hogy a vastagabb réteg megfelelően kiszáradjon, kikeményedjen.
3; Csak mindezek után kezdődhet el az autó tényleges fényezése. Az erre a célra speciálisan kialakított megfelelő hőmérsékletet biztosító hőkamrában, a fényezőkabinban. Profi fényezést a levegőben található apró porszemek, szennyeződések miatt nem lehet pl. garázsban produkálni. Fényezés előtt por-, és zsírmentesítővel teljesen letisztítjuk a gépkocsit. A korábban előkészített autót / elemeket a kabinban ragasztjuk ki, miközben az átveszi a kabin hőmérsékletét. A kocsira a 2-3 bar légnyomással működő szórópisztollyal több rétegben szórjuk fel a festéket. Az egyes rétegek felvitele között pár perc szünetet kell tartani. A jól takaró színeket, kétszer is elég átfújni, de van olyan szín, melyet 3-4 rétegben kell felvinni. Egy autóra - teljes fényezés esetén - 2-4 liter festék szükséges, persze a mennyiség a kocsi méretétől és színétől is függ. Megjegyzem, hogy a túlzott gondossággal ápolt autók fényezése esetenként problémás lehet, mivel az ápoló anyagokból származó szilikon a festést kráteressé alakítja.
A különböző festéktípusokról és fényezési módokról külön leírásban olvashat.
4; A legtöbb esetben a fényezést a lakkozás követi. A legtöbb 5-10 évnél fiatalabb autónál már minden szín gyárilag felüllakkozott (a matt akril színre egy fényt adó lakk réteg kerül), ezért a javított elemeket is lakkozni kell a szín felvitele után. A fényezés típusától függően 1, de akár 3 rétegben visszük fel a lakkot.
5; Az utolsó réteg felvitele után kb. negyed órával kezdődhet a szárítás. A fényezőkabinban ilyenkor 60 fok feletti hőmérséklet van, amiben 30-40 percet tartjuk az autót. Az autó a kihűlést követően óvatosan összeszerelhető, majd 20-72 óra további kikeményedési idő után használatba vehető. Télen, sózáskor, esős időben nem javasolt az azonnali használat. Az autó vízzel akár pár óra múlva mosható, vegyszeres vízzel csak 3 nap múlva. Az autómosókban használt nagynyomású mosót a frissen fényezett elemek esetében a festék gyártója 2 hétig nem javasolja.
Az utóbbi időben a csapból is ez folyik! Hatalmas a hype, nagy az érdeklődés de a fejekben rengeteg a téveszme és a tévhit a termékekkel és a szolgáltatással kapcsolatban! Kicsit arra tudnám visszavezetni, hogy általában az emberek mindenre egyszeri és végleges megoldást szeretnének. Az emberek azonnal és véglegesen szeretnének lefogyni, új életet kezdeni, ami olyan lesz, mint a filmekben.
Szeretnének egy autót, ami tökéletesen ellenálló lenne mindennel szemben, így annyi időt és pénzt se kellene a karbantartásra, tisztításra, rendben tartásra szánni, mint eddig!
És az autó is le lenne tudva, ezzel se kéne kínlódni és szenvedni, fasza lenne az élet!
Sajnos a dolog nem ilyen egyszerű, mint általában a dolgok szoktak lenni!
A piac és a szakma felkapta ezt a dolgot, megrágta és úgy néz ki, hogy most készüli kikopni.
Elég régen jelentek meg ezek a fajta anyagok a piacon, főleg külföldön vált egyre népszerűbbé és keresettebbé. Idővel a hazai piacra is betette a lábát, egyre többen kezdtük el használni, próbáltuk a különféle anyagokat, mentek a találgatások, praktikák, fortélyok megvitatása a különböző fórumokon és egymás között.
Aki évekkel ezelőtt is komoly és precíz munkát adott ki a kezéből, az minden bizonnyal célba vette ennek az anyagnak és technikának a használatát is. Voltunk egy páran a hazai mezőnyből, mi tagadás.
Egyre elterjedtebbé vált itthon is a technika, felkapta a közbeszéd, mindenkit érdekelt, hogy vajon ez micsoda, vajon ettől csillognak-e úgy az autók a képeken?!
Őszintén meg kell mondjam, annak idején és most sem a kerámia bevonattól csillogtak és lettek eszméletlen látványosak az autók, amik a jobbfajta garázsokból kigördültek!
Maga a fényezés karctalanítása és teljesen csillogóvá, simává, tükrössé tétele teszi ilyen látványossá a képeken található munkákat.
Viszont az ehhez a folyamathoz szükséges befektetett időt, energiát, tapasztalatot, anyagismeretet a laikusok és átlag felhasználók nem látják és ismerik, így ez nem is jutott senkinek sem az eszébe, amikor gyönyörű autót szeretett volna a birtokában tudni vagy készíteni az ügyfele részére!
Szóval mindenki látta a szép eredményeket, a gyártók által világgá kürtölt eszméletlen állításokat, a gyújtóval ütögetett fényezést, meg hasonló baromságokat, így siklott félre valahol a dolog, véleményem szerint. A gyártók is hibásak egyrészt a nem megfelelő és hiteles, őszinte kommunikáció miatt de a cégek (ahol applikálják az anyagot) is kicsit félrevitték a dolgot. Nem utolsó sorban a felhasználók is sarasak, mivel mindig a tökéletes, olcsó, világmegváltó megoldásokat keresik! (ami tudjuk jól, hogy a mesében létezik csak)
Rengeteg helyen kezdték el vagy szerették volna elkezdeni a kerámia bevonat használatát, mindenféle tapasztalat és szakértelem nélkül,utánaolvasás, tájékozódás hiányában.
Ennek következtében manapság már minden sarki autómosóban létezik a kerámia védelem valamilyen formában, legyen az osztrigahéj, kerámiawax, bevonat, vagy akármi.
Véleményem szerint itt fordult át a vicc kategóriába a dolog, teljesen felhígult a piac, a laikus felhasználónak fogalma sincs melyik céget, anyagot válassza és általában oda sikerül behúzni az X-et, amelyik cég a legszebbet, legnagyobbat tudja mondani, kissé az igazság ellen beszélve.
Mivel a gyártók is versenyeznek egymással és profitból élnek, képesek mindent elkövetni, hogy a termékük kiemelkedjen a többi közül. Ennek érdekében világontúli ígéreteket írnak rá a termék katalógusára, túllicitálva a piacot, amelynek követnie kell ezt a ,,trendet” ha versenyben akar maradni és profitot akar realizálni hosszútávon!
Felkerültek a videók a gyártók részéről a karcolhatatlan fényezésről, az annyira fényes autókról, amelyeket csak napszemüvegben lehet megközelíteni, retina robbanás nélkül. Sorolhatnám végtelenségig a valótlan állításokat, a 9H keménység, a karcállóság, a teljes áthatolhatatlan védelem, évekig tartó ellenálló képesség..
Sajnos a termékek eladhatósága érdekében muszáj mindent bevetni, különben a kukába landol a termék de lehet a cég is! A mai világban a profit és a fogyasztói társadalom ural mindent, nem készülnek már olyan dolgok, mint régen.. Gondoljunk csak a régi autók minőségére, tartósságára, értékállóságára!
A mai világban évente jönnek ki az új modellek, amelyek szarabbnál-szarabbak, aranyáron, értékállóságuk nulla, pár év és kikopik az adott modell formája, gagyivá válik. Jönnek az új modellek, mindenki azokról beszél, taccspad, több kamera, önvezető üzemmód, utastér parfüm, blablabla….
Valahogy így van ez a profi anyagoknál is, sorra jelentek/jelennek meg a különböző gyártók, akik felismerték a kerámia bevonatban lévő lehetőséget (pénzkeresést?!) és elöntötték a piacot a gyártók 880 féle anyagjai, megoldásai. Komolyan, én sem tudom követni az aktuális trendet, irányvonalat, pedig sok minden láttam már és ismerek!
A piac teli lett hamisítványokkal, röptében összedobott anyagokkal, amik nem különböznek más cégek termékétől, csak át vannak címkézve, összeöntögetve.
Sok anyag lett, nehéz a választás!
Elárulom, a mai napig nem sikerült a tökéletes védelmet elkészíteni, egyik gyártónak se!
Vannak már egész jó anyagok de a kulcsa a dolgoknak nem ebben van!
Hanem az előkészítésnek, a munka összképének, minőségének, precizitásának tekintetében!
Nem kell elhinni a gyártók igéreteit és nem kell irreális elvárásokat támasztani a kerámia bevonattal kapcsolatban!
Azt tanácsolom, ha felhasználó vagy autótulajdonos vagy, hogy ne gyártó szerint válassz, hanem maga a cég munkája alapján, támogatása, hozzáállása mentén!
Én azért maradtam a CarPro termékeinél, mert egy hatalmas közösség és támogatás épül a termékek köré, eszméletlen magas szakmai támogatással és alázattal! A világon a legtöbb profi, eszméletlen tudású szakmabeli ezt használja, ami valljuk be, rosszat nem jelenthet…
Kicsit nosztalgiáztam, meséltem eddig, most egy kicsit technikai jellegűbb irányt vesz a cikk és elmondom a kerámia bevonat előnyeit, hátrányait, érdekességeit!
Szóval mi is az a kerámia bevonat? Miért jött létre?
Egészen vissza kell menjünk az időben, amikor is megjelentek az első Sio2 alapanyagú bevonatok a piacon. 2007-et írunk, amikor megjelent az AQuartz nevű cég anyaga, melyből később Cqaurtz lett.
2007 végén mutatta be a Cquartz az első kerámia bevonatát, a piacon szinte az elsőként. Innen indult a történet!
Az első kerámia bevonat sima Cquartz néven futott, jelenleg is kapható, természetesen feltuningolt formában. A vicc az, hogy eltelt 10 év és még az alapok most is ugyanazok.
Sima Silicium-dioxid, így-úgy tuningolt receptben!
Azóta persze sokat változott a piac, rengeteg cégnek lett hasonló terméke, mindenki ez irányban fejlesztett. Mostanság ott tartunk, hogymegszámlálhatatlan számú anyag van a piacon, gyakran tűnnek fel új szereplők.
Tehát a kerámia bevonat egy szintetikusan előállított anyag, amelyet afényezés ellenállóbbá tétele érdekében hoztak létre. A klassszikus waxok helyett akartak a gyártók egy erősebb védelmet, amely nem 1-3 hónapig védi a fényezést, hanem kicsit tovább tart. Úgymond a waxok brutálisan feltuningolt, kipofozott változata. Mintha az emberből- félig robotot csinálnánk, mint a Terminátor filmekben!
Az anyag a lakkrétegen köt meg és hoz létre egy nagyon vékony réteget. Ez a vékony réteg 2-3 mikron, míg az emberi hajszál 100 mikron vastag. Szóval így képzeld el, mekkora a vastagsága… Nagyjából 1/50-e egy emberi hajszálnak.
Ez kémiailag tapad meg a felületen és erősen hozzáköt. Ez fogja védeni a felületet, ez a 2 mikron.
Azonban sokat javít az anyag a felület víztaszító képességén és kifakulásán. A felület fényessége és csillogása megmarad, hosszútávon.
Rengeteg típusa van ezeknek az anyagoknak, gyártók szerint változik, ki milyen összetételt alkalmaz a gyártás során. Egyik jobban ellenáll a vízkövesedésnek, a másik jobban ellenáll a savaknak, lúgoknak, valamelyik erősebb víztaszító képességgel rendelkezik. Nincs legjobb anyag a piacon, mindegyik egy kicsit más a többitől!
Nem attól lesz jó a végeredmény, hogy egyik vagy másik anyag kerül rá az autóra, hanem a felhasználó szakértelme, tudása, tapasztalata, anyagismerete a kulcs. Tehát aki felviszi az anyagot!
Sok gyártó van amelyik már egész jó anyagokat kínál és egész jó védelmet nyújt:
Kamikaze miyabi és ISM PRO, Nanolex Si3D HD, Cquartz Finest Reserve és Professional, Modesta, Gtechniq.
Miben nyújt többet egy sima waxnál? Sokkal tovább tart a felületen, viszonylag jól bírja a vegyszereket. Nyilván vastagabb is, ellenállóbb.
A viaszoknál jóvan több védelmet nyújt, röviden, tömören.
Milyen elvárásaid lehetnek a kezeléssel/anyaggal kapcsolatban?
Mindenki jön a 300* karcállósággal, brutális keménységgel, csoda ígéretekkel. Még némelyik gyártó is ezt csinálja. Vannak olyan cégek, akik évek óta túltolják a reklámot és eszméletlen állításokkal tömik tele az internetet! Benzinnel felgyújtott motorháztető, mindenféle brutalitásnak kitett felület, a legnagyobb sárban és legdurvább körülmények között is tisztán maradó autó! Tényleg viccesek, nem szabad őket komolyan venni!
Visszatérve az lényegre! Tehát a felületre felvitt anyag 2-3 mikron, még egyszer leírom: 2-3 mikron! Több réteg felvitelével sem lehet nagyon többet elérni, bárki-bármit állít!A rétegezés valamennyire növeli a tartósságot de inkább a felületen való megtapadás a kulcs!
Komolyan, ettől nem kell karcállóságot várni, nyilván segít a karcolások elkerülésében, de nem védi meg a fényezést egy ilyen vékony réteg! Ezek laboratóriumi körülmények között kimutatott eredmények, valós életben nem tud ennyit az anyag.
Nem fogod tudni egy sima magasnyomású öblítéssel lemosni az autót, 300 Ft.-ból! Ha erre számítasz, engedd el a kerámiázás kérdését, nem fogja megoldani a gondodat! Az első fél évben talán még bevetheted ezt a módszert, de később ez nem működik.
Meg kell tanulni a biztonságos autómosás folyamatát, mivel egy alapos és mélyreható mosáshoz mindenképpen fizikai kontaktusba kell kerülj a fényezéssel.
Ha azt várod az anyagtól, hogy az autó eleje és a motorháztető ne legyen kavicsos, mert ez az extrém ellenálló anyag majd megvédi ettől, el kell szomorítsalak, nem fogja! 2-3 mikron! Ez nem nyújt semmilyen védelmet a kavicsfelverődések ellen! Se kicsi- se nagy ellen nem véd!
Ha arra appellálsz, hogy évekig védve lesz az autód akkor is engedd el szerintem a kerámia bevonat kérdését, mert nem tud a mai napig semmilyen anyag 3-10 év tartósságot, akárki- akármit ír rá a dobozra és a katalógusra.
Nyilván a felhasználótól függ, hogy mennyire vigyáz az autójára, utóápolja, a későbbiekben sem hanyagolja el!
Apropó utóápolás: minden bevonatot kell utóápolni, tehát a dolog egyszerűen úgy nem működik, hogy egyszer felviszik az anyagot és utána meg van oldva a kérdés és a védelem…
Minden bevonat koszolódik, eltömödik, csökken a hidrofobitása, ezért tisztítani kell, utóápolni kell!
Gondold el, két kemény télet, hogy éljen túl szerencsétlen bevonat, ha nincs utóápolva, a só, latyak, kosz lecsökkenti az ellenálló képességét!
Tehát mindenképpen egy folyamatban gondolkozz, hosszútávú statégiában, ápolásban.
Itt is láthatod, hogy az autóápolás egy folyamatos dolog, nem egyszeri beruházásként kell rá gondolnod!
De mégis akkor miért válaszd ezt a védelmet az autódra?
Egyrészt mert napjainkban ez az egyik legjobb védelmet nyújtó anyag az autóiparban. Nem tudsz erősebb és hosszantartóbb védelmet adni az autódnak.
Bár ez nem teljesen igaz, mert ott vannak az autófóliák, amelyek tényleg jó védelmet nyújtanak, karcolásoknak is ellenállnak, sőt már léteznek öngyógyuló fóliák is! De ez költségben sokkal több lesz mint a kerámia és megjelenésben, látványban nem valami szép a felületen..Legalábbis az én tapasztalataim ezt mutatják! Nem mellesleg a fólia sem nyújt örökös védelmet, megsárgul, megpöndörödik, oxidálódik, idővel egyre csúnyább lesz!
Másrészt, a kerámia védelem tényleg sokat fog a karcok kialakulásában.Kevesebb kosz marad a felületen mosás után, kisebb az esély a felület megkarcolására.
Megmarad az autó szép fénye, lezárja a felületet, nem engedi kifakulni az autó színét!
Harmadrészt megkönnyíti az autód tisztítását, tisztán tartását. Sokkal könnyebb lesz a mindennapi tisztíthatóság de ettől függetlenül még mosni kell a felületet, nem lesz évekig tiszta.
Itt szokták a felhasználók azt a hibát elkövetni, hogy jobban elhanyagolják az autó tisztítását, mintha nem lenne rajta a védelem. Ennek az a következménye, hogy a bevonat élettartamát és tartósságát nagyon lecsökkentik, a bevonatnak szüksége van a rendszeres tisztításra és tisztán tartottságra!
Az autód folyamatosan egyre szennyezettebb lesz a rozsdától, gyantától így a sima mosás nem lesz elég, komolyann tisztítási folyamat szükséges 4-6 havonta!
Fontos megjegyezni, hogy léteznek kitűnő védelmet nyújtó megoldások az autó különböző elemeire is. Nagyszerű dolog amikor a felnik védve vannak a káros anyagoktól, nem mellesleg szuper könnyűvé válik a tisztításuk. Én mindenképpen javaslom a kerekek védelmét, mivel ez a rész szokott a legkoszosabb és legnehezebben tisztítható területe lenni az autódnak! Mivel az átlagfelhasználó nem rendelkezik a speciális kiegészítőkkel, ami szükséges a precíz felnitisztításhoz, így a bevonat nélkül nagyon nehéz megtisztítani a kerekeket.
Az üvegek és a szélvédő kezelése is hasznos, télen mindenképpen előnyős az esős, havas időben. Sokkal jobban kilátsz majd az autóból, komfortosabb lesz a vezetés rossz időben is!
Ezen a téren vannak már nagyon szuper anyagok, amelyek akár 50.000 km-t is kibírnak, ami valljuk be nem kevés!
Léteznek a beltérre is impregnáló anyagok, amelyek a bőrt és a szövet elemeket védik, ezt akkor javaslom ha nagyon drága autód van, extrém kényes belső térrel.
Akkor tegyük helyükre a dolgokat!
Lehet egy tűnik számodra, hogy kicsit negatív hangvételű lett a cikk és több dolgot soroltam fel a kerámia bevonat ellen, mint mellett de ez abszolút nincs így!
A kerámia bevonat egy szuper dolog, ha tisztában vagy az előnyeivel és korlátaival és nem támasztasz irányába téves elvárásokat! Ha hajlandó vagy rá áldozni és keresni egy profi terméket, profi garázst ahol felviszik az anyagot, akkor a végén semmiképp nem leszel csalódott!
Ha ámítod magad, nem figyelsz oda az autódra, nem vagy eléggé autófanatikus, akkor keserű lesz a szájízed, nem biztos, hogy boldog leszel a befektetett összeg miatt!
Mostmár láthatod, ennek a terméknek is vannak előnyei-hátrányai is. A hátrányok nem is igazán hátrányok, hanem a felhasználókban támasztott irreális elvárások! Nem mellesleg ez a gyártók által keltett hatalmas igéreteknek is köszönhető.
Ha tényleg vettél egy új autót akkor mindenképpen vedd számításba ezt a védelmet, mert ennél jobbat, tartósabban egyszerűen nem tudsz az autódra!
Azonban ha 5-10 éves géped van, nem biztos, hogy bátran ajánlanám, mivel autód állapota már régen nem olyan, mintha a szalonból most gurult volna ki. Márpedig az anyag felviteléhez mindenképpen szükséges a teljesen karcmentes és extra fényes felület, mivel az anyag egy viszonylag sima, hiba nélküli felületen tapad meg igazán.
És a nagyon karcos fényezés közel tökéletes szintre való feljavítása nem kevés idő, pénz.
Nem mellesleg, sajnos a kerámia bevonat is megkarcolható a rossz mosási technikával, így mindenképpen szükséges edukálnod magad és megtanulni az alapvetően kíméletes tisztítási folyamatot!
Én személy szerint akkor is mellőzném a terméket és a kezelést, ha olcsóbb mosóba, esetleg gépi mosóba hordod az autódat, akkor tényleg az ég világon semmi haszna nem lesz az anyagnak és a kukába dobod a pénzed!
Leginkább akkor javasolt ha az autódat magadnak tisztítod, esetleg olyan helyre hordod, ahol tudod, hogy vigyáznak rá, profi módon tisztítják! Ha az a típus vagy, aki ha az ideje engedi, befordul az első lehetséges mosóba, semmiképp nem ajánlanám!
Summa summarum, jó dolog a kerámia védelem de igényli az odafigyelést, a gondozást. Gondold át jól a saját helyzeted, milyen előnyöket fog neked biztosítani az anyag. Hívj fel több helyet és semmiképp se az ár alapján dönts! Ne hagyd magad megvezetni a nagy szavakkal, azokkal a mondatokkal, amelyeket igazán hallani akarsz.
Járd körbe kicsit a témát és ne a legolcsóbb helyet keresd.
Végül pedig neked is bele kell fektetned az energiákat az autód karcmentesen és jó állapotban való tartására.
Máshogy nem fog menni…
Forrás : https://carpro.hu/a-keramia-bevonatokrol/
Totálkárról egyrészt akkor beszélünk, ha az autót azért nem érdemes megjavítani, mert a javítás többe kerülne, mint a jármű balesetkori forgalmi értékének a maradványértékkel (roncsértékkel) csökkentett összege (ez az ún. gazdasági totálkár), valamint ha a jármű oly mértékben sérült, hogy az műszakilag javíthatatlan (ún. műszaki totálkár).
Totálkár esetében tehát a kárszámítás nem a javítás költségein alapul, hanem a jármű káridőponti értékéből vonják le az értékesíthető roncs becsült értékét, és a kettő különbsége lesz a kártérítés összege.
A tulajdonos döntése szerint a totálkárt szenvedett gépjármű is megjavíttatható, de ilyenkor a javítás költségei a károkozóra, illetve biztosítójára nem terhelhetők tovább.
A biztosítókat a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló törvény egyetlen esetben kötelezi a közlekedési hatóság értesítésére a totálkárossá nyilvánított gépjárművekről, nevezetesen, ha a kárrendezési eljárásban úgy ítélik meg, hogy a gépjármű üzemeltetése annak műszaki állapota miatt véglegesen megszűntnek tekinthető. Ez a gyakorlatban lényegében csak a teljes mértékben roncsolt vagy elégett gépjárműveket érinti, vagy az olyan motorkerékpárt, amelynek váza cserére szorul. Az ilyen esetet egyébként a tulajdonosnak is kötelessége a forgalomból kivonásra jogosult hatóságnak bejelenteni.
A súlyosan sérült, és az előző bekezdés alapján bejelentett gépjárművek további kezelését a hulladékká vált gépjárművekről kiadott 267/2004 (IX.23.) Korm. rendelet szabályozza.
Az avulás a vagyontárgyak (pl. ingóságok, épületek, gépjárművek) értékének az időmúlás, illetőleg a fokozatos elhasználódás miatti csökkenése; mértékét százalékban határozzák meg.
Amennyiben javítás esetén a károsult gépjárműbe a régebbi helyett új alkatrész kerül beépítésre, a kárszakértő a gépjármű korának megfelelően azt „avultatja”, azaz annak árából levonást eszközöl, tekintettel arra, hogy a kár rendezése során nem az újkori, hanem a balesetet közvetlenül megelőző állapotot kell helyreállítani.
Cégünk gyors és hatékony gépjármű kárügyintézési folyamata évekre visszamenőleg nyúlik vissza. Ezalatt az idő alatt sikerült egy olyan kapcsolatot kiépíteni a magyaroszági Biztosító Társaságokkal melyet egy úgynevett „Szerződött Javító Partner" illetve, "Kiemelt Javító Partner Szerviz" státuszra emelhettünk.
Sok esetben a helyszíni kárfelvételi jogosultságunknak köszönhetően az ügyfeleinknek nem szükséges napokat várni a kárbejelentéstől a kárfelvételig ugyanis lehetőségünk nyílik ilyenkor azonnal intézni a kárbejelentést és az azonnali kárfelvételt egyaránt melyet továbbíthatunk az adott Biztosító Társaság közvetlen kárügyintézőjéhez.
"Szeretnénk megköszönni az eddigi nagyszerű fényezői munkát, melyet cégünknek a Borsod Autó Kft-nek, mint a Hyundai-Mitsubishi-Subaru-Chevrolet márkák Borsod megyei képviselőjének az elmúlt években végeztek. Ügyfeleink visszajelzései alapján is szeretnénk kifejezni elismerésünket a kitűnő minőségben kivitelezett fényezésekért!!! Reméljük, a jövőben is maradhatunk az Önök megrendelői."
Borsod Autó Kft.
Első osztályú hozzáállás, magas szintű kompetencia, minőségi termékek. Csak ajánlani tudom a csapatot
Lotus Cleaning Magyarország