A gépjármű kárbejelentés menete
Ha nem történt személyi sérülés, vagy a sérülteket már ellátták, biztonságba helyezték, akkor a beleset helyszínén a résztvevőknek ki kell tölteni a kék-sárga baleseti bejelentőt. Figyeljenek arra, hogy erősteljesen nyomják a golyóstollat írás közben, hogy a másodpéldány is jól látható legyen. A kitöltés kötelező és fontos tudnunk, hogy a kitöltés, aláírás nem jelenti a felelősség elismerését. A kék-sárga nemzetközi baleseti bejelentő nem a felelősség elismerésére szolgál, hanem a baleset körülményeinek rögzítésére és annak tényére továbbá résztvevőire.Ezért azon akár ellentétes kárleírások is közölhetők. Ha ellentétes a kárleírás, akkor majd a kötelező biztosító szakembere, végső soron a bíróság fogja eldönteni, hogy ki a felelős.
Természetesen, ha a felek megegyeznek a felelősség kérdésében, akkor aki elismeri a felelősségét, az a Megjegyzés rovatba írja be, hogy a felelősségét elismeri. Ilyen, egyértelműnek tűnő esetben is előfordulhat, hogy a helyzetet a kötelező biztosító másképpen ítéli meg. Éppen ezért fontosak a fényképfelvételek, mert segíthetnek a helyzet utólagos, de egyértelmű tisztázásában. A fényképfelvételek alapján könnyebb lesz megrajzolni a helyszínrajzot is. A kék-sárga nemzetközi baleseti bejelentőn sorolják fel a közlekedési baleset tanúit is, megadva azok elérhetőségi adatait is.
Miután kitöltötték a kék-sárga nemzetközi baleseti bejelentőt, akkor utána válasszák szét a két példányt és osztozzanak meg rajta. A károsultnál maradjon az eredeti, a károkozónál pedig a másolati példány.
A kárbejelentés határideje
A károsultnak a KGFB törvény szerint 30 napon belül kell bejelentenie kárát a károkozó biztosítójához. A gépjármű kárbejelentő űrlapot a kitöltött kék-sárga baleseti bejelentő alapján kell kitölteni és az eredit pedig szkennelve, vagy fényképezve csatolni tudja a kárbejelentéshez.
Sokan nem tudják, hogy a károkozónak is kötelessége bejelentenie saját biztosítójához az okozott káreseményt. Erre a KGFB törvény 8 napot ad számára
Casco kárrendezés szabályai
A gépjármű kárbejelentés után a biztosító először elvégzi a fedezet ellenőrzését, azaz megvizsgálja, hogy a károkozónak van-e érvényes (kockázatban álló, illetve díjjal rendezett) kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása a károkozó járműre. Ha a biztosítási fedezet rendben van, akkor a kötelező biztosító kárszakértője (sok esetben egy független kárszakértő) két munkanapon belül felveszi a kapcsolatot a kár rendezésére hivatott szervizzel.
A gépjármű kárbejelentést követő kárfelvétel során a kárszakértő az összes sérülést rögzíti a kárfelvételi jegyzőkönyv kitöltésével. Eközben elkezdi a jogalap kivizsgálását is, azaz összeveti a sérüléseket a gépjármű kárbejelentésben szereplő körülményekkel. Itt rendkívül fontos a károsult számára, hogy egy profi kárképviseleti szakemberekből álló javítói bázisra bízza magát, mert a jól megalapozott kárbejelentés és a kárfelvétel során jelenlévő, a kárszakértővel szakmai kérdésben állást foglaló szakember jelenléte már fél siker!
A szakértő és a kárrendező a sérülések kárfelvételi jegyzőkönyvben történő rögzítése, után számításokat is végez kárkalulációs programmal. A kárszakértő kárfelmérése és kalkulációja után a biztosítótársaság ellenőrzi, hogy a gépjármű gazdaságosan javítható-e. Amennyiben a gépjármű gazdaságosan javítható és a jogalapi-fedezeti visszaigazolás, (hitellevél) a szerviz részére megérkezik, elkezdődhet a gépjármű javítása.
A károsult kifizetése
Az autó kárrendezése a károsult választásának megfelelően történhet a biztosítótársaság kalkulációja alapján, vagy javítási számla alapján, de sose felejtsük el, hogy a tényleges kár baleset előtti állapot visszaállításának feltétele csak és kizárólag a gépkocsi számlás (!) javításának esetében valósul meg.
Fontos tudnunk, hogy a kártérítés meghatározásakor csak azokat az autó sérüléseket veszi figyelembe a biztosító, amelyek a kárfelvételi jegyzőkönyvön rögzítésre kerültek. Ha a javítás során derül ki, hogy van olyan sérülés, ami nem szerepel a gépjármű kárfelvételi jegyzőkönyvön, akkor haladéktalanul pótszemlét kell kérni, természetesen ezt is a szervizünk végzi.
Amennyiben az derül ki a kárszakértő kalkulációjából, hogy a gépjármű gazdaságosan nem javítható, akkor úgynevezett gazdasági totálkárrendezésre kerül sor melyről bővebben a tudástárunkban olvashat.
"Szeretnénk megköszönni az eddigi nagyszerű fényezői munkát, melyet cégünknek a Borsod Autó Kft-nek, mint a Hyundai-Mitsubishi-Subaru-Chevrolet márkák Borsod megyei képviselőjének az elmúlt években végeztek. Ügyfeleink visszajelzései alapján is szeretnénk kifejezni elismerésünket a kitűnő minőségben kivitelezett fényezésekért!!! Reméljük, a jövőben is maradhatunk az Önök megrendelői."
Borsod Autó Kft.
Első osztályú hozzáállás, magas szintű kompetencia, minőségi termékek. Csak ajánlani tudom a csapatot
Lotus Cleaning Magyarország